آموزش 3. متغیر
خوب ابتیدا شل را باز نمایید سپس کنترل +n و سپس در صفحه خالی بنویسید:
a=2
(print(a+2
احتمالا ابی چاپ نمی کنه 4؟؟؟
خوب بیاین تحلیلش کنیم:
اول یک متغیر به اسم "a" تعریف کردیم و به اون مقدار 2 رو دادیم(به این کار میگن مقداردهی)
بعد توی دستور پرینت نوشتیم (2+a)توجه داشته باشید که a=2=>a+2=4
در نتیجه پرینت می کنه 4
دیدین که تحلیل خیلی آسونه . 
حالا میرسیم به بحث داغ متغیر بانکی که علی رضا توضیح میده.......
حالا می رسم به بحث داغ نه ولش کن بعد از حلقه .......
خوب علامت ها در پایتون :
+:جمع
-:منها
*:ضرب
/:تقسیم
//:خارج قسمت
%:باقی مانده
**:توان
اینجا یه برنامه مینویسم تحلیلش میکنیم:
a=2
b=a*3
(print(a**b
اول خودت تحلیل کن
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aرو مقدار دهی کردیم 2
bرو مقدار دهی کردیمa*3که برابر با 2*3که برابر است با 6
و بعد 2 رو به توان 6 رسوندیم
و در شل 64
موفق و پیروز باشید.
سلام دوستان!